Utopia, Part 3: The World's Largest Shopping Mall
Het grootste winkelparadijs ter wereld staat in de Zuid-Chinese stad Guangzhou, in de provincie waar het hart van China's nieuwe economie klopt. Vier jaar geleden was deze plek nog boerenland, nu kun je er in gondels door pittoreske grachten varen, zwieren de kermisattracties hoog door de lucht en nodigen kleurrijke reclameborden uit tot kopen en plezier maken. Maar langzaam bekruipt je het gevoel dat er iets niet klopt. Waar zijn de mensen? Alleen bij het ceremoniële hijsen van de vlag staat het plein vol -- met winkelpersoneel. Gloednieuwe roltrappen draaien in moderne hallen voor een enkele verdwaalde bezoeker. Een verkoopster bekent dat ze zich stierlijk staat te vervelen. Een giechelend jong stel laat weten het een geweldige plek voor een afspraakje te vinden, maar dat kan toch niet het enige oogmerk zijn geweest van dit megalomane project. Zelfs de te hulp geroepen mall consultant Ted deSwart weet niet hoe dit moet aflopen. Een winkelmanager is optimistischer. Hij vergelijkt het centrum met een vliegtuig dat vaart maakt op de startbaan. Over twee jaar zal het vliegen.