In California
Monument voor een getormenteerde liefde, gemaakt door de jonge Franse filmmaker Charles Redon, die zijn vriendin Mathilde Froustey – een ambitieuze, professionele ballerina - adoreert en onophoudelijk filmt. Mathilde eet, traint en slaapt, terwijl Charles zich opwerpt als haar assistent. Hij is gefascineerd door haar lichaam en discipline. Tot hij ontdekt dat ze haar eigen lichaam voortdurend geweld aandoet, waarna hij haar opeens met andere ogen beziet. Van een bewonderenswaardige danseres verandert ze in een door dans geobsedeerde vrouw zonder mededogen voor haar lichaam. Als zij zich voor hem afsluit en niet langer mee wil werken aan de film, slaat Redons fascinatie voor haar om in een obsessie met de onbespreekbare kwestie die hun relatie bedreigt. De film, die opgebouwd is uit privé-filmpjes, concentreert zich op de periode dat het uit Frankrijk afkomstige stel samen in San Francisco is gaan wonen, aangezien Mathilde daar aan de slag kon als prima ballerina. Redon gebruikt heel verschillende cameratechnieken om zijn leven met Mathilde in dagboekstijl te documenteren – van een spycam tot een camera op een selfiestick en een drone. Poëtisch commentaar levert hij met betoverende beelden van kwallen, een reiger en een krokodil.