Brieven aan God
Het eerste gebod bevat een waarschuwing tegen het aanbidden van andere goden. Vertaald naar deze tijd gaat het in deze film meer over de vraag of mensen überhaupt nog wel geloven in het bestaan van God. In LETTERS TO GOD komen drie echtparen aan het woord, die ieder op een andere manier een aangrijpende ervaring hebben gehad met hun kind. Voor de een is dat het overlijden van een kind, voor de ander de miraculeuze geboorte ervan. Die ervaringen hebben invloed gehad op hun geloof in God. Regisseur Vuk Janic laat deze ouders, in de vorm van brieven aan God, vertellen over hun gevoelens van geluk, lijden, angst en woede.