De oorlog in Syrië, gezien door de ogen van een radiopresentatrice uit Damascus. Obaidah Zytoon draait verboden muziek op de radio als de opstand in 2011 uitbreekt. Ook zij gaat de de straat op, samen met haar vrienden: een dichter, een activist, een architectuurstudent en een tandarts. Dit is haar gekozen familie, die we leren kennen als speelse, vrije geesten, creatief en vol levenslust. Obaidah begint aan een reis door het land om de veranderingen in Syrië met haar camera te documenteren. Maar in plaats daarvan daalt ze ongewild steeds verder af in de escalerende oorlog. Al snel veranderen de demonstraties in begrafenissen. Uithongering of gehoorzaamheid, is de tactiek van Assad. Met sommige van haar vrienden loopt het heel slecht af. “Er is een plek voor iedereen in ‘The War Show’, behalve voor de bevolking,” zegt Zytoon in de bedachtzame voice-over. Het Syrië dat ze kennen, bestaat niet meer. Dit is haar persoonlijke, moedige registratie van de impact van de oorlog op gewone Syriërs.