Reconstruction
De joodse grootmoeder van filmmaakster Irene Lusztig werd in 1959 gearresteerd; samen met vijf mannen had ze een bankoverval gepleegd. De Roemeense Communistische Partij gaf vervolgens opdracht tot het maken van een film over de bankoverval en de daaropvolgende rechtszaak, waarbij de zes veroordeelden gedwongen werden zichzelf te spelen. Ruim veertig jaar later gebruikt Lusztig beelden uit deze opmerkelijke, shockerende film - RECONSTITUIREA geheten - voor haar eigen reconstructie van de zaak. Ze toont daarnaast interviews met bekenden van haar grootmoeder, onder wie haar moeder, en reist naar Israël, waar haar grootmoeder stierf. Haar film laat ruimte voor verschillende interpretaties en vormt zo een metafoor voor de confrontatie van Roemenië met de recente geschiedenis. Maar behalve een essay over geschiedenis en filmwaarheid is het vooral ook een persoonlijke geschiedenis van drie generaties vrouwen.