Im toten Winkel. Hitler's sekretärin
Ze droomde ervan om danseres te worden, maar solliciteerde op een baan als Hitlers privésecretaresse. Naarmate ze ouder wordt, heeft Traudl Junge het steeds moeilijker met die naïeve beslissing die gebaseerd was op onwetendheid. Ze groeide op in een apolitiek gezin. In Hitler zag ze de vaderfiguur die ze thuis had moeten missen. Vanaf de herfst van 1942 werkte ze voor hem in het Wolfsnest, en ze bleef hem trouw tot zijn zelfmoord in de Berlijnse bunker, waar ze zijn laatste wil en testament noteerde. Pas na de oorlog zag ze langzamerhand in wat haar rol was geweest, wat een leed de Führer veroorzaakt had: "Ik dacht dat ik aan de bron van de informatie zat, maar ik zat in de dode hoek." Ze voelde zich verraden en schuldig en werd een fel tegenstandster van het nationaalsocialisme. In vertelt Junge (meisjesnaam Humps) voor het eerst voor de camera over haar leven voor, met en na de Führer. De film is samengesteld uit twee interviews en fragmenten van een screening waar Junge nog enkele kanttekeningen plaatst bij haar eerder gedane verhaal.