Dugma: The Button
De goedmoedig ogende Abu Qaswara uit Mekka laat met onverholen trots het gepantserde voertuig zien waarin hij ooit een keer plaats gaat nemen om het naar een doelwit te rijden en het tot ontploffing te brengen. Met één druk op de knop (de dugma) zal hij dan, met goedkeuring van Allah, de vijand naar de hel sturen en zelf hoog in het paradijs geraken. Abu Qaswara heeft zich vrijwillig aangemeld bij Jabhat al-Nusra, de Syrische tak van Al Qaida. Net als de Britse bekeerling Abu Basir al-Britani, die in zijn vaderland niets te zoeken had en kameraadschap en voldoening vindt in de Syrische jihad. Wanneer ze aan de beurt zijn, is onzeker, maar dat hun tijd zal komen, daarvan zijn beiden overtuigd. In intieme, soms schilderachtige beelden ontstijgen ze het cliché van de moordlustige jihadist en worden ze mensen van vlees en bloed, die liefdevol over hun dierbaren spreken. Abu Qaswara, die prachtig kan zingen, maant zijn moeder aan om toch wat moderner te worden en Abu Basir al-Britani mijmert over zijn prille huwelijk en het mogelijke vaderschap.