Do Not Touch
Studio Moniker vierde de vijftigste verjaardag van de computercursor met Do Not Touch. Tientallen jaren verbond dit alomtegenwoordig en tegelijkertijd onopvallende pijltje gebruiker en computer. Maar met de opkomst van de touchscreens verdwijnt dit rondzwervende pseudo-ledemaatje. Genoeg reden om zo veel mogelijk cursors te verzamelen en te laten spelen. Deze interactieve web-video begint met een simpele boodschap ➝ ‘Please note ➝ We are recording your pointer’. Gebruikers beantwoorden vragen als ‘Waar kom je vandaag?’ en moeten taken volbrengen als ‘Vang de groene stip’ terwijl ze hun uitvergrote cursor navigeren over een oud computerscherm met grote pixels. Op de achtergrond worden ze begeleid door een oceaan van pijltjes van mensen die eerder meededen. Er blijven vragen en opdrachten komen, gebaseerd op voorwerpen in de ruimte en op wat de band Light Light aan het spelen is – die je ziet als de camera plots uitzoomt.