Focus Forward: Emergency
Hoewel het gebied vooral bekend staat om zijn verzengende hitte en een schijnbaar eindeloze oorlog, biedt het hypermoderne Salam Center in Sudan dankzij de innovaties van Dr. Gino Strada eersteklas gezondheidszorg aan miljoenen behoeftigen. Onderdeel van de serie Focus Forward, een initiatief van GE en Cinelan waarin gerenommeerde documentairemakers korte films maken over de kracht van de menselijke inventiviteit en vindingrijkheid. De films vertellen de verhalen van visionaire wetenschappers, ingenieurs, wiskundigen, fysici, financiers en zelfs gewone mensen, die de vooruitgang van de mensheid een stapje verder hebben geholpen en onze wereld daarmee ingrijpend hebben veranderd.