Slinke Moker
Het is eind 2005. Politieagenten zien dat drie jongens een auto duwen, erin springen en wegrijden. Ze trekken het kenteken na en horen dat de auto gestolen is. Ze zetten de achtervolging in en na een wilde tocht door Amsterdam-West komt de auto tegen een boom tot stilstand. De achttienjarige bestuurder, een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst, overlijdt, drie andere inzittenden van de auto raken gewond. In Slinke moker krijgt de verongelukte autodief een naam en een gezicht. Zijn jongere broer, vrienden en bekenden vertellen enkele maanden na het ongeluk wat voor een jongen hij was en wat hij voor hen betekende.