Sisterhood
De tweelingzussen Husai en Hassi willen Sierra Leone verlaten om werk te zoeken in het Midden-Oosten, zodat ze hun ouders uit de armoede kunnen tillen. Ze waren niet altijd zo eensgezind. Husai, die opgroeide bij een tante, was de meest ondernemende en had al onfortuinlijke buitenlandse avonturen. Toen ze ongetrouwd zwanger werd, sprak de familie er schande van. Hun zwijgzame vader is op hun hand, maar moeder is tegen de nieuwe emigratieplannen. Liever ziet ze dat beide zussen trouwen. Maar daar voelt het onafhankelijke tweetal niets voor.
Met de zinderende stad als achtergrond weet deze slice of life dichtbij te komen. Huiselijke taferelen, het werk op de markt en afspraken met figuren die beweren visa te kunnen regelen, krijgen diepte door de vertrouwelijke ontboezemingen van de tweeling. Zo gaat dit intieme, levenskrachtige portret, met soms aangrijpende emotionele momenten niet alleen over het verlangen naar een betere toekomst en de spanning tussen oude traditie en jonge dromen, maar laat het ook zien hoe de zussen een nieuwe, sterke band krijgen. Sisterhood maakt deel uit van Generation Africa, een documentaireproject rond jeugd en migratie.