Rauw op je dak: Alex
Alex is een vrolijke jongen met sproeten. In zijn huidige klas heeft hij het prima naar zijn zin, maar op de basisschool had hij het soms moeilijk. Alex houdt namelijk erg van dansen en daar werd hij vaak om uitgelachen. Hij heeft van alles geprobeerd om het gepest te stoppen: van op waterpolo gaan tot vertellen dat vroeger alle dansers mannen waren. Nu zegt hij gewoon niks meer en gaat hij lekker elke dag naar het conservatorium in Rotterdam. Daar vindt iedereen het heel gewoon dat hij danst.