Ballet
Ballet is Wisemans zevenentwintigste documentaire sinds hij achtentwintig jaar geleden met filmen begon. De film schetst een portret van het American Ballet Theatre en doet dat, zoals gebruikelijk bij Wiseman, in een cinéma vérité benadering: de pesonages worden gevolgd in hun activiteiten, zonder dat Wiseman intervenieert. Eerst wordt uitvoerig ingegaan op de zware creatieve en fysieke eisen die aan de dansers worden gesteld. De film belicht nauwkeurig de werkwijze van de choreografen van het American Ballet Theatre. In het tweede deel volgt Wiseman het gezelschap op een Europese toernee, waarbij Athene en Kopenhagen worden aangedaan. Schitterende beelden van opvoeringen worden afgewisseld met beelden van balletdansers in het alledaagse leven. Ballet is Wisemans lofzang op de betoverende wereld van het ballet.