The Curse of the Hedgehog
THE CURSE OF THE HEDGEHOG volgt gedurende een jaar het leven van een omvangrijke Roma-familie. Ze behoren tot de 'Baesi'-tak van de Roma, die in grote armoede leeft. De filmmaker begeleidde ze op weg van hun woongebied in de bergen naar de lagergelegen dorpen, waar ze hun zelfgemaakte spullen verhandelen. Die winterse tochten zijn overlevingstochten voor hen. Toch is de film meer dan het verhaal van hun overlevingsstrijd. In honderd minuten wordt duidelijk waarom ze het land weigeren te bewerken en wat hun relatie is met Roemeense schaapherders en de rijke Baesi uit het dorp die fortuinen verdienen aan de verkoop van nagemaakte ringen.