Lunarcy!
Wonderlijke inventarisatie van de manier waarop allerlei enigszins zonderlinge types zich bezighouden met leven op de maan. Het zal niet verrassen dat het hier een Amerikaanse fascinatie betreft. De film volgt voornamelijk vier mensen. Een makelaar in maanlandschap, die een aardige boterham lijkt te verdienen aan het claimen van eigendom en verkopen van percelen op planeten. Een voormalig astronaut, die niets anders doet dan het schilderen van een maanlandschap met een astronaut. Een zachtaardige gepensioneerde heer, die alle aspecten van de aardse beschaving naar de omstandigheden op de maan heeft vertaald, inclusief muziek - want zonder koper of hout klinkt die heel anders. En een jongen die de ijdele hoop heeft dat hij de eerste permanente bewoner van de maan zal worden, en daarin door zijn ouders wordt gestimuleerd. De maan blijkt voor deze Amerikanen een logische belofte, als nieuwe frontlinie van de Amerikaanse beschaving. In 1969 werd hen immers al beloofd dat men in het jaar 2000 vakanties op de maan zou kunnen houden. Dat dit niet gerealiseerd is wordt door de hoofdpersonen als bedrog gezien. Want zelfs de sky is niet de limit.