A Young Patriot
De negentienjarige scholier Xiao Zhao is een patriot in hart en nieren, en een groot bewonderaar van Mao Zedong. Geregeld marcheert hij in een oud uniform van het Rode Leger door de straten van zijn thuisstad Pingyao, waar hij zijn kameraden aanspoort in opstand te komen tegen de Japanse “bezetting” van de Diaoyu-eilanden. Hij droomt ervan eerst fotografie te studeren aan de universiteit, om vervolgens zijn land te dienen in het leger. En dan niet als officier, maar als gewone soldaat in een onrustige grensregio. Want enkel dan zal zijn volledige potentieel ten goede komen aan het Chinese volk. In de vier jaar dat Xiao gevolgd wordt, ziet hij echter veel van zijn idealen verloren gaan. Verslagen kijkt hij toe hoe corruptie de lokale politiek blijft domineren en hoe de Chinese bouwdrift het welzijn van zijn eigen familie schaadt. Langzaam maar zeker verandert hij van een verbeten aanhanger van de communistische partij in een cynicus. Een intrigerend en bij vlagen verbijsterend portret van een jongeman, die aanvankelijk nogal fanatiek overkomt, maar die door zijn openhartigheid, oprechtheid en emotionele ontboezemingen toch al snel je sympathie vergaart.