Coronation Day
CORONATION DAY schetst een portret van de dichter Dagur Siguroarson, die in 1958 zijn eerste dichtbundel publiceerde. Siguroarson is behalve een vooraanstaande figuur in de Ijslandse literatuur ook een flamboyante persoonlijkheid, die de waarden van de burgerlijke samenleving verwerpt. Hij houdt er een zwervend bestaan op na. CORONATION DAY volgt de dichter een dag, waarbij hij zijn dochter bezoekt, een maaltijd nuttigt met vrienden en een bezoek brengt aan een arts. Het hoogtepunt van de film is een nachtelijk feest in Reykjavik, dat georganiseerd wordt door underground kunstenaars, die in Siguroarson een voorloper zien en hem tot hun koning kronen. Na het wilde feest treffen we de dichter aan bij een vriend, waar hij verzonken in gedachten de nacht aan zich voorbij laat trekken.