The Basement (loop version)
Wanneer beeldend kunstenaar Erik van Lieshout wordt uitgenodigd om deel te nemen aan Manifesta 10 in de Hermitage in Sint Petersburg, besluit hij voor twee maanden zijn intrek te nemen in een specifiek gedeelte van het enorme museum: de kelder, waar enkele vrijwilligsters ongeveer honderd zwerfkatten opvangen. Van Lieshout begint de vrouwen te helpen bij hun werk, terwijl zijn twijfels over zijn deelname aan het kunstevenement groeien naarmate de politieke spanningen tussen West-Europa en Rusland toenemen. In een mix van animatie en documentaire toont deze up-tempo korte film Van Lieshouts hilarische pogingen goed te doen en de kunst nuttig te maken voor mens en dier.