Blow!
Van walvissen is bekend dat ze ‘zingend’ met elkaar communiceren. Hoe klinkt hun gezang? De jonge Mar droomt ervan deze geluiden zelf te horen en op te nemen. Ze besluit mee te varen met een wetenschappelijk team dat op de Middellandse Zee onderzoek doet naar deze mysterieuze zeezoogdieren.
De Catalaanse Neus Ballús maakt films die het midden houden tussen fictie en documentaire. Ze oogstte ooit veel lof met de korte film Immersio (onderdompeling), die zich volledig onder het wateroppervlak van een zwembad afspeelt. In Blow! blijft de camera grotendeels boven water. Net als de microfoon, die het luidruchtige leven aan dek registreert. ​Maar wanneer we uiteindelijk met Mar het zeewater in duiken, zorgt dat voor een overrompelende en immersieve ervaring.