Romancing the Throne
Als in 1996 de koning van Lesotho sterft, wordt zijn zoon onverwachts tot de troon geroepen. Hij moet daarom een vrouw gaan zoeken. In Lesotho heeft de koning daadwerkelijk macht, en dus is het huwelijk van nationaal belang en bemoeit iedereen zich ermee. De nieuwe koning is een bescheiden figuur, die aan zijn opleiding in Engeland een Britse terughoudendheid heeft overgehouden. Die contrasteert sterk met de vrolijke uitbundigheid van zijn onderdanen. Hij wordt daarom bijgestaan door regelneef Fix, die kennismakingsfeestjes voor hem organiseert. Uiteindelijk trouwt hij in 2000 met een verlegen studente. Regisseur Dominic Ozanne, die de hoofdpersonen jarenlang volgde in hun dagelijkse leven, laat zien dat het huwelijk van het publieke paar achter de schermen dezelfde persoonlijke spanningen kent als elk ander huwelijk.