Lagonda
De Nederlandse architect Jan Frederik van Erven Dorens bouwde vóór de Tweede Wereldoorlog grote landhuizen en verdiende er een fortuin mee. Daarvan kocht hij in 1938 in Londen zijn droomauto, een Lagonda, voor 13.200 gulden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog verdwijnt de auto en duikt pas weer op na de bevrijding tijdens de intocht van de Binnenlandse Strijdkrachten: generaal Montgomery wordt erin rondgereden tijdens de triomfantelijke intocht in Amsterdam. Sindsdien mopperde Van Erven Dorens dat ‘Prins Bernhard zijn auto had gestolen’. In 1989 begon kleinzoon Robin van Erven Dorens aan een film over de architectuur van zijn opa. Na diens dood besluit Van Erven Dorens dat het een veel beter idee is om een film te maken over de Lagonda. Via interviews, speurtochten in archieven en gesprekken met nazaten wordt de geschiedenis van de Lagonda tot aan het jaar 2003 gereconstrueerd hetgeen een levendig portret oplevert van opa en diens werken.