Welcome to the Heavenly Earth
Mijmerend in een winters landschap vraagt een man aan zijn maat of hij weleens op het juiste paard wedt. Dat doet hij niet, is het antwoord. Als hij al wedt, dan wedt hij op pony’s. In een apocalyptisch ogend gebied aan de rand van de grauwe Noordzee leiden David, Piet en hun vrienden een wonderlijk parallel bestaan, los van de maatschappij. Een leven waarin ze muziek maken volgens eigen regels en hun leven filmen en fotograferen om het materiaal daarna samen terug te kijken en te bespreken. Aan de overgemedialiseerde maatschappij nemen ze nauwelijks deel. Maar een papieren briefje aan de koning bewijst dat ze wel degelijk stilstaan bij de realiteit – soms. “Het gaat niet goed met de wereld en de koning moet daar wat aan doen.” Tussen half afgebroken gebouwen, in verlaten, mistige straten of in een huiskamer bomvol muziekinstrumenten filosoferen deze mannen en vrouwen over het bestaan in hún universum, waar vooroordelen steevast ontkracht worden. Een bestaan dat soms de hel is, maar net zo vaak wonderlijk en prachtig.