The Vanishing Spring Light
West Street ligt in Dujiangyan City in de Sichuan provincie in het zuidwesten van China. De geschiedenis gaat meer dan twee millennia terug. Deze film is de eerste van een vierdelige serie die het leven van de West Street-bewoners documenteert in de laatste twee jaar voordat de wijk een grote opwaardering onderging in 2011. Debuterend regisseur Yu Xun brengt de oude gemeenschap van West Street in kaart en volgt in dit eerste deel oma Jiang in haar laatste dagen. De alledaagse gesprekjes met de filmmaker over haar gezondheid en kinderen blijken een tragische ondertoon te hebben. Deze matriarch van een gewone Chinese familie heeft een beroerte gehad na een ongelukkige val. Zittend voor haar huis klaagt ze over haar armoede en het gebrek aan aandacht van haar vier kinderen. Als haar gezondheid achteruit gaat, komen onderdrukte conflicten binnen de familie bovendrijven. Terwijl oma Jiang helemaal in beslag wordt genomen door haar ziekte, probeert de familie de boel bij elkaar te houden. is een film over liefde en verlies binnen een familie, over verplichting en bloedbanden, schuld, verandering en lotsbestemming.