Femmes du Hezbollah
De Libanese regisseur Maler Abi-Samra maakte de opmars van de Hezbollahbeweging in zijn land van dichtbij mee. Oude vrienden en kennissen sloten zich aan bij de streng Islamitische groepering, en Abi-Samra vraagt zich af wat de aantrekkingskracht is - vooral voor vrouwen, die binnen de Hezbollah een ondergeschikte rol spelen. Khadije, gescheiden, hertrouwd en moeder van negen kinderen, en Zeinab, getrouwd en moeder van drie zoons, proberen antwoord te geven op die vraag. Beide vrouwen zien de Hezbollah als een manier om in elk geval Palestina te bevrijden. Dat doel is zo heilig, dat ze er niet alleen hun persoonlijke vrijheid, maar ook hun zonen voor op zouden geven. De jongens zelf zien overigens meer in een toekomst als arts, met villa en Mercedes, dan als martelaar voor de jihad.