Big Ben: Ben Webster in Europe
Eind jaren zestig woonde de Amerikaanse saxofonist en levende jazzlegende Ben Webster een jaar lang in Amsterdam. De in 1909 in Kansas City geboren Webster was een unieke persoonlijkheid binnen de jazz- en blueswereld. Hij had in de jaren dertig met alle groten samengespeeld. In zijn Amsterdamse periode logeerde hij bij een oude hospita, mevrouw Hardloper, met wie hij samen in het tv-programma van Mies Bouwman optrad. In de gesprekken met Van der Keuken mijmert hij over vroeger. Over de fantastische tijd die hij beleefde toen hij speelde bij de beruchte big band van Duke Ellington. Of over een van zijn beste vrienden, die zo handig met mes en vork kon eten. Korte, fragmentarische mededelingen, door Van der Keuken ingebed in een losse, geïmproviseerde montagestijl.