Desert Victory
De gevechten in Noord-Afrika tussen de Engelsen en de Italianen en later tegen de Duitsers, spraken aan beide kanten tot de verbeelding. Generaals als de Engelse Montgomery en de Duitse Rommel werden als 'beschaafde' krijgsheren neergezet die elkaar wederzijds bewonderden. De tankslagen in de woestijn kun je vergelijken met zeeslagen en Desert Victory (1943) is daarvan een sprekend voorbeeld. Desert Victory vormt een indrukwekkend verslag van de veldslag tussen tanks en de overwinning van de geallieerden tegenover het Duitse Afrika Korps in Noord-Afrika. Naast in beslag genomen Duits materiaal werd door meer dan zestig leden van de Army Film and Photographic Unit opnames gemaakt.