July 13 - July 19, 1998 - Craiova, the Elderly People Asylum
In het Roemeense stadje Craiova slijten vijfhonderd oude mensen hun dagen in een bejaardentehuis, betaald van hun schamele pensioen. Elke dag ziet er hetzelfde uit, elke handeling is voorspelbaar. Ook de klachten van de mensen horen bij de dagelijkse routine. Een van de bewoners hoopt tevergeefs dat een kraslot hem heil zal brengen. Filmmakers Andreea Paduraru en Cristi Puiu proberen gedurende zes dagen door te dringen tot deze mensen, die een heel verleden met zich meedragen. Op de vraag wat de mooiste dag uit hun leven was, kan of wil niemand een antwoord geven. Bijna iedereen begint onmiddellijk over de dagelijkse beslommeringen en problemen in het tehuis. Uiteindelijk vertelt een vrouw over haar werkzaamheden als hoofd van het onderzoeksdepartement van de regering Ceausescu, met wie zij ooit ruzie maakte. Een ander herinnert zich zijn tijd als soldaat tijdens de Tweede Wereldoorlog, om daarna weer tot de orde van de dag over te gaan.