When Mrs. Hegarty Comes to Japan
Op zesenzestigjarige leeftijd heeft Mrs Hegarty uiteindelijk besloten naar Japan te gaan. Ze ziet zichzelf als een gewone Australische vrouw, wier belangstelling voor Japan werd gewekt in een tienjarige relatie met een Japanse 'dochter'. Haar man Jack, een Ier, diende tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nieuw Guinea. Vier jaar terug overleed hij en liet onder andere een Japanse vlag na, die hij op het slagveld veroverd had. Mevrouw Hegarty is thans gepensioneerd en woont alleen in een gewoon huis in Ashfield, een voorstad van Sydney. De ouders van haar geadopteerde Japanse 'dochter' hebben besloten haar gedurende drie weken gastvrijheid te verlenen in hun huis in Yokohama. Sinds zesendertig jaar hebben zij een rijstwinkel. De filmmaker, de Japanse 'dochter', doet in haar film verslag van een ontmoeting van verschillende culturen en mensen van verschillende generaties.