The Blank Stare
Dit conceptuele videowerk bestaat uit een sequentie van vijf kamers waarin mensen, dieren en wezens verbonden zijn via hun blik. Zo wordt een blik naar binnen opgeroepen – voor de karakters in de film, maar ook voor de toeschouwer. In een naadloze verbinding beweegt de film van een scène in een alledaagse wachtkamer naar een observatiekamer in een psychiatrische inrichting, naar wat een een gebedskamer van een religieuze sekte zou kunnen zijn, naar een gezelschap wezens in de toekomst en uiteindelijk naar een ruimte waar de oneindigheid zijn opwachting maakt. The Blank Stare is het slot van een trilogie zwijgende films die begon met The Last Smoking Flight (2008) en The Big One (2010), waarin kunstenaar Gabriel Lester de innerlijke blik onderzoekt: introspectie, reflectie, dagdromen en magisch denken.