Passage - A Boatmovie
Passage - A Boatmovie neemt je mee op een reis per vrachtschip naar Zuid-Frankrijk. De tocht begint in Amsterdam, waar op een zomerdag een spits zijn lading krijgt. Je lift mee met diverse Nederlandse schepen hun bewoners, langs havens, door steden, door industriegebieden en door prachtige natuur. En dan de vele sluizen: smal, breed, hoog, laag. Ouderwetse, met de hand bediende sluizen en een hypermoderne scheepslift met een hoogteverschil van vele meters. De met veel liefde gemaakte en met oog voor detail gefilmde route naar het zuiden krijgt vorm in een spel met drie schermen, die vrijwel nooit alle drie hetzelfde laten zien. De tijd en ruimte zijn op de schermen steeds hetzelfde, maar het perspectief wisselt. Ook de soundtrack draagt bij aan de speelse vorm, waarbij de motor van het schip ineens een ritme blijkt te vormen en alles continu aan verandering onderhevig is.