Iron Ladies of Liberia
Eind 2005 won Ellen Johnson-Sirleaf met een overtuigende meerderheid de presidentsverkiezingen in Liberia en werd zij de eerste democratisch gekozen vrouwelijke president in Afrika. In deze film wordt zij in haar eerste jaar als president gevolgd door haar landgenote en journaliste Siatta Scott Johnson. Na veertien jaar bloedige burgeroorlog is het land op de rand van een moreel en financieel faillissement. De gewelddadigheden van de oorlog kunnen elk moment opnieuw oplaaien. Johnson-Sirleaf gaat de problemen te lijf, en wint langzaam het vertrouwen van de bevolking, voormalige rebellenleiders en ex-militairen. De hoop op een vreedzame democratie in Liberia groeit.