Antonio + Silvana = 2
Ze waren ooit een stel, maar de goedmoedige Antonio kreeg het Spaans benauwd van de grillige en flamboyante Silvana. En nu zit hij, 77 inmiddels, in een rusthuis en probeert zij, bijna zestig, een glimp van hem op te vangen. Beurtelings boos en opgewonden vertelt Silvana de documentairemakers die haar op de voet volgen, over haar grote liefde die zich voor haar heeft verstopt. Met haar geperoxideerde haar en schaarse tanden is Silvana een opvallende verschijning dat een leven van prostitutie, drugs en grenzeloosheid verraadt. Luidkeels delibererend over de afwijzing van Antonio kalkt ze de muren vol boodschappen aan zijn adres, die vari\'ebren van obsceen en offensief tot po\'ebtisch en overlopend van liefde. De bewoners van Trastevere, een oude buurt in het hart van Rome kijken het met een mengeling van ergernis en amusement aan. Er zijn er die Silvana's queeste van harte ondersteunen, waar anderen haar beschouwen als pure overlast. Niemand echter kan haar aanwezigheid ontkennen en iedereen werpt in het voorbijgaan een blik op Silvana's dagelijks groeiende muurkrant die naast vurige liefdesverklaringen, ook plaatjes van schaarsgeklede dames omvat. Het object van haar verlangen, ondertussen, zit in alle rust een potje te kaarten en denkt er het zijne van.