My Life My Lesson
De ogenschijnlijk kalme, maar innerlijk getroebleerde tiener Felicia moest als jong meisje meemaken hoe haar stiefvader haar moeder systematisch in elkaar sloeg. Beide ouders kampten met verslavingsproblemen. Na een aantal jaar uit huis te zijn geplaatst, keert Felicia terug naar het gezin. Haar moeder drinkt niet meer en woont met haar drie andere kinderen en schoothondje in een klein, overvol flatje. Felicia baant zich een weg door het chaotische huishouden, terwijl haar stiefvader na jaren afwezigheid opnieuw contact probeert te zoeken. “Ik kom je moeder vermoorden” is zijn opbeurende boodschap. De camera is voortdurend dicht bij Felicia, observeert haar in haar alledaagse handelingen en volgt haar op de voet. Hoe ze probeert haar vader via telefoongesprekken en sms-berichten op het goede pad te houden, voor haar zusjes en broertje zorgt, zich excessief druk maakt over haar uiterlijk, of op het balkon haar hart lucht bij boezemvriendin Cherifa. Als haar stiefvader doodsbedreigingen blijft uiten aan het adres van haar moeder, verliest Felicia langzaam de controle over haar leven. Het loyaliteitsconflict waarin ze belandt, maakt dat ze terugvalt in zelfdestructief gedrag. Een aangrijpend, maar onsentimenteel gefilmd portret van een probleemgezin, en de loodzware innerlijke strijd van een jong meisje.