Kids Rights: Gabriel
Gabriël is elf jaar oud en houdt van vliegeren en funk. Hij woont in de sloppenwijken van Rio de Janeiro, een van de grootste steden van Brazilië. Hij speelt veel op straat, want in huis is geen plek om te spelen. Zijn vader leeft niet meer. Hij is doodgeschoten door de politie. Hij was een drugsbandiet, vertelt Gabriël. In dit korte filmpje introduceert Gabriël zichzelf. Hij is een van de jongeren die gefilmd is in het kader van Mensjesrechten, een serie portretten van jongeren over de hele wereld wier mensenrechten onder druk staan. De films schetsen de situaties waarin zij leven. Het project van De Ikon en HUMAN is inmiddels aan zijn vijfde reeks toe.