Love Means Zero
Hoe kan het toch dat tenniscoach Nick Bollettieri indertijd het beëindigen van zijn intensieve samenwerking met Andre Agassi eerst aan een journalist van USA Today vertelde, nog voor Agassi ervan wist? Bollettieri weet het zelf niet. “Was het een vergissing? Absoluut. Waarom ik het dan toch deed? Geen idee. Dat is Nick.” De verstoorde relatie met zijn succesvolste pupil – Agassi wil hem niet meer zien en weigerde ook zijn medewerking aan deze film – staat centraal in dit portret van de eigenzinnige coach, die in de jaren tachtig opzien baarde met een ongebruikelijke aanpak. Met zijn omstreden manier van werken, gericht op het ontwikkelen van een harde winnaarsmentaliteit, stoomde hij jonge talenten klaar tot grote kampioenen, bijvoorbeeld Jim Courier, Venus en Serena Williams, Maria Sjarapova en Monica Seles. De film combineert archiefmateriaal van legendarische tennismatches met kritische interviews met Bollettieri zelf, voormalige pupillen en werknemers. Ook Boris Becker komt aan het woord; hij riep Bollettieri’s hulp in om zijn grote rivaal Agassi te kunnen verslaan en wreef zo nog wat zout in de wond.