Far Western
Charlie Nagatani is een opvallende verschijning, met zijn grote cowboyhoed. De tachtigjarige Japanse muzikant leeft voor country-and-western nadat hij als jonge man in de jaren vijftig de muziek van de Amerikaanse bezetter in zijn hart sloot. Als eigenaar van een bekende countrybar en oprichter van het jaarlijkse Country Gold Festival is hij het boegbeeld van deze wonderlijke Japanse subcultuur. Aanvankelijk concentreert Far Western zich voornamelijk op Charlies generatiegenoten: bejaarde mannetjes met vingervlug gitaarspel en een aandoenlijke southern twang (met Japans accent), maar de horizon verbreedt gedurende de film. Zo is er nog steeds aanwas van nieuwe, jonge fans en blijken op het Country Gold Festival grote Amerikaanse namen op te treden. De culturele uitwisseling is compleet als een aantal Japanse bands door de Verenigde Staten tourt, waar ze jammen met Amerikaanse collega’s. En Charlie Nagatani? Die bezoekt Nashville, waar hij mag optreden in de legendarische concertzaal Grand Ole Opry – maar niet voordat hij eerst een nieuwe cowboyhoed gekocht heeft.