Death in the Terminal
Spannende reconstructie in de zogenaamde Rashomon-stijl. In Death in the Terminal bieden verschillende getuigen subjectieve, maar vanuit hun oogpunt aannemelijke getuigenissen bij een en dezelfde gebeurtenis. Op 18 oktober 2015 wordt een busstation in Beër Sjeva in Israël onder schot genomen door een terrorist. Een Israëlische soldaat sterft ter plekke. Van minuut tot minuut wordt achterhaald wat er in de cruciale achttien minuten na de aanslag plaatsvond, waarbij diverse getuigen vertellen wat zij in die wervelstorm van gebeurtenissen en emoties ervaren hebben. Hun verhalen vormen samen met de beelden van diverse camera’s een minutieuze reconstructie van het drama. Sommige beelden zijn haarscherp, anderen geven een grofkorrelig, statisch beeld. Met mobiele telefoons gefilmde beelden blijken juist beweeglijk. De complexe montage biedt evenwel een behoorlijk compleet beeld van de situatie ter plekke. De film presenteert niet alleen de feiten, maar roept ook vragen op. Vanuit welk gezichtspunt trek je in zo’n extreme situatie een conclusie? En hoe handel je daarnaar?