In deze persoonlijke beschouwing op het achtste gebod praat Heddy Honigmann met dieven en beroofden over stelen en bestolen worden. Van de kleine diefstalletjes van de adolescent (lipstick, koffie, tandpasta) gaan we via de uitleg van ‘balletje balletje’ naar de gewelddadige straatoverval, de vermissingen in Argentinië, en zwartrijden op de bus. De mens is kwetsbaar en hem kan van alles ontstolen worden, waarbij de immateriële zaken (het gevoel van veiligheid, je hart, een leven) zwaarder tellen dan de materiële. Heddy Honigmann werd voor haar documentaires diverse malen bekroond met pers- en publieksprijzen op binnen- en buitenlandse festivals. Vorig jaar ontving ze de publieksprijs van IDFA voor CRAZY, een documentaire over de troost van muziek voor uit oorlogsgebieden teruggekeerde Nederlandse blauwhelmen. Met CRAZY won zij dit jaar ook een Gouden Kalf op het Nederlands Film Festival.