Network Society
Zoro zit in het laatste jaar van de middelbare school, maar het gaat niet zo goed met het leren. Dat heeft veel te maken met het feit dat hij meer achter zijn computer zit dan dat hij zijn huiswerk maakt. Net als zijn vrienden trouwens. Van computers weten de jongens dan ook wel heel veel. Zo heeft Zoro in verschillende ruimtes in zijn huis een netwerkaansluiting gemaakt; zelfs op het toilet, dat is de zogeheten WeeCeePeeCee. Via Zoro en zijn moeder, de filmmaakster, maken we kennis met een aantal computerfanaten die van hun hobby hun werk hebben gemaakt, en wordt een bezoek gebracht aan de internationale hackerconferentie HAL 2001, waar op een camping vele hackers uit allerlei windstreken vanuit hun tentje inloggen op het internet en kennis en ervaringen met elkaar uitwisselen.