The Day my God Died
‘De dag dat ik verkocht werd, was de dag dat mijn God doodging’. Zo benoemen veel vrouwen die het slachtoffer zijn geworden van mensenhandel hun gevoelens van radeloosheid en verlatenheid. In THE DAY MY GOD DIED doen zij hun verhaal. De gangbare prijs van een jonge vrouw in India is ongeveer 50.000 roepies - minder dan 1000 dollar. Onder valse voorwendselen worden naïeve meisjes van het platteland meegelokt en vervoerd naar de stad, waar ze aan bordeelhouders worden verkocht en zwaar mishandeld worden. Tegenover alle schrijnende verhalen biedt de film ook perspectief: steeds meer organisaties zetten zich met succes in voor de vrijlating van deze meisjes. Acteurs Tim Robbins en Winona Ryder werkten mee aan de film, die nooit eerder vertoonde, met een spionagecamera gemaakte beelden bevat van bordelen in Bombay.