Floating with Spirits
Deze filmische virtualreality-ervaring voert je mee naar de berggebieden van de Mexicaanse staat Oaxaca. Daar ontmoeten we Jocelynne en Jaquelyne, twee jonge Mazateken. Dit volk leeft al eeuwenlang in deze regio, nauw verbonden met de gigantische ceiba-bomen en de levendige rivieren – natuur die ook de herinneringen van deze gemeenschap herbergt.
Die verhalen delen Jocelynne en Jaquelyne met ons terwijl ze zich voorbereiden op de Día de los Muertos, de traditionele Dag van de Doden. Verhalen die hen verteld werden door hun grootmoeder, een sjamaan die de mystieke waarden van de gemeenschap hooghield.
De Dag van de Doden draait om de geesten van overleden geliefden die terugkeren in de wereld van de levenden. Zodra de VR-documentaire begint, worden we door de fantasie van Jocelynne en Jaquelyne meegesleept naar de wereld van hun voorouders. Vier natuurgeesten verwelkomen ons en delen eeuwenoude Mazateekse kennis.