Almost Like in My Dreams
Hoe geluk verandert in pijn, en hoe pijn verandert in een film: in zijn zeer persoonlijke filmdagboek maakt filmmaker Frédéric Guillaume ons deelgenoot van zijn prille gezinsgeluk en de hartverscheurende breuk die daarop volgt, geheel gezien vanuit zijn perspectief. Hij filmt de vreugde die hij voelt om zijn dochter groter te zien worden. De pijn die het doet als hij merkt dat hij en zijn geliefde uit elkaar groeien. De moeite die hij doet om het geluk te behouden. Zijn dromen van weleer heeft hij ondertussen moeten bijstellen. Hij droomde vroeger over van alles, in het bijzonder over donkerharige vrouwen, maar hij had nooit gedroomd dat hij een thuisblijfvader zou worden. Liever zou hij zelf een kind zijn gebleven. Als zijn vriendin, een cameravrouw, steeds vaker weg blijft voor haar werk, komt op een dag het hoge woord eruit: ze is verliefd op een ander. Hun dochter Juliette, geboren in 2007, blijft door de scherven van hun relatie heen huppelen, terwijl Frédéric zichzelf opnieuw moet uitvinden. Wie is hij eigenlijk zelf, los van zijn geliefde?