Le poison - Le crime de maracon
In 1949 choqueerde een in het dorp Maracon gepleegde misdaad de inwoners van Zwitserland. Twee meisjes werden vermoord. De politie hield het onderzoek bijna twintig jaar open zonder de dader te vinden. Dit drama liet diepe sporen en veroorzaakte een klimaat van verdenking tot op heden. Aangezien Maracon op de grens tussen een katholieke en een protestantse streek ligt, werd het dorp al snel overspoeld door geruchten die voortkwamen uit andere motieven dan het vinden van de werkelijke dader. Regisseur Stéphane Goël probeert de misdaad te reconstrueren middels interviews met o.m. ooggetuigen en dorpelingen.