Boy Cheerleaders
In \i Boy Cheerleaders\i0 volgt regisseur James Newton het eerste \i all boys\i0 cheerlading team van Engeland in hun aanloop naar de nationale kampioenschappen. Die aanloop gaat niet altijd van een leien dakje, want zoals een van de moeders van de jochies het stelt: jongens gaan er of helemaal voor, of ze maken er een zootje van. Het leven valt hen dan ook niet altijd even makkelijk. Newton zoomt in op drie van de teamleden, die tussen opnames van de training door vertellen over de rol van sport, hun moeder en de afwezigheid van een vader in hun leven. Het team lijkt een belangrijke houvast te zijn voor zowel de jongens als hun moeders en speelt zelfs een rol in de opvoeding. De jongens leren met standjes om te gaan, samen te werken, door te zetten en zichzelf te overtreffen. En waar hun moeders vaak al moeizame levens achter de rug hebben, is er voor hen ruimte om te dromen. Zo ziet de negenjarige Harvey zichzelf wel een Billy Elliot worden, naar de film over een jongen uit een mijnwerkersfamilie die een beroemde balletdanser wordt. Zijn coaches weten voor hem een auditie te regelen bij de gerenommeerde Northern Ballet Academy.