IDFA 2017 in woord

    Lees over IDFA 2017 in interviews, nieuws- en achtergrondartikelen. 

    ‘Ik wil laten zien dat een dove jongen niet per definitie zielig of gehandicapt is’

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    IDFA na IDFA

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    ‘Papier past in dit verhaal'

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    ‘Als zij een gevaar is, moet er een hek omheen’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Soms wilde ik stoppen om hem een knuffel te geven'

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Hij belde ’s nachts op met regieaanwijzingen’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Ze bleef het bord maar omhoog houden’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik slaap als zij slapen'

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik ben gefascineerd door het einde van de wereld’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Het heeft iets van een kinderfilm’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Het leek alsof hij de mijnen rook’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Waanzinnig hoe serieus de kinderen het namen’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik had geen idee wat mensen tegen me zeiden’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Vaders en zonen en pijn in het hart’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik zag in zijn ogen dat er meer achter zat'

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘De bioscoop is een ritueel geworden’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    'Je kunt niet doen of je Leonard bent'

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Jane was haar tijd ver vooruit: een vrouw alleen in de jungle’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Liberianen kun je niet plannen

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Filmmaker Talk Making a Murderer: 'We hadden geen budget, maar wel heel veel tijd'

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Deze kinderen kennen geen normale wereld’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Waar je ook graaft, je vindt een verhaal’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Alexander Kuprin over Incense-Navigator: ‘Dit is mijn gebed voor vrede’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Zijn behoefte te filmen komt uit het diepst van zijn ziel’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘De fanatici vallen me aan’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Niet te filmen

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Juist de rechtbank is surrealistisch’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Silvana: ‘Ik weet dat ik impact heb’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Bij Idomeni stonden minstens 2000 camera’s’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘ Voor deze mensen is steeds minder plek’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    En de winnaars zijn...

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    ‘Hij leek een delicate neonazi te zijn’

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    Talal Khoury over Taste of Cement: 'Ik wilde het heel visueel aanpakken'

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    We hebben alleen de muren verbouwd

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    'Kunnen we niet een beweging opzetten?'

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    Dubbelgangers, spiegelbeelden en persoonsverwisselingen bij Johan Grimonprez

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    'Jack liet ons vrij rondlopen in het Witte Huis‘

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Maryam Ebrahimi over Stronger than a Bullet: ‘Propaganda maakt een oorlog’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Håvard Bustnes over Golden Dawn Girls: ‘Je ziet hoe ze me proberen te manipuleren’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    In memoriam Hedda van Gennep

    • Algemeen
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Niet wat, maar hoe we kijken

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    ‘Alleen de camera kan de ziel van de mens vangen’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    'Film is een vorm van hekserij'

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Time Trial: in de loopgraven van het wielrennen

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    An Inconvenient Truth 2: hoopvol ondanks Trump

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    Shadows: Je moet de vuile was buiten hangen

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    Bob: wie verzint hier de verhalen?

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    usama ghanoum over Black Stones: 'Homs was ook de hoofdstad van de humor'

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Jonathan Harris: ‘Het leven is het ultieme medium’

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    'De hele wereld keek weg, nu nog steeds'

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Het leger als een theaterstuk

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Bernadett Tuza-Ritter over A Woman Captured: ‘Ik begon de angst zelf ook te voelen’

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Doc Talk The Pilot's Mask: applaus voor 5-jarige cameravrouw

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    Samen zingen bij opening DocLab

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    Toos Beentjes: ‘Het verhaal moest bij mij weg’

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    De draaideuren van de gevangenis

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Een microfoon aan een bezemsteel werkt ook prima

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Marina Meijer wint Karen de Bok Talent Prijs

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    ‘Wat zeg je tegen een smokkelaar die jou een paar honderd dollar biedt?’

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Laurent Van Lancker over Kalès: ‘Het was erbarmelijk, maar er was léven’

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Victor Kossakovsky: 'Elk shot in Untitled is pure kunst'

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Koninklijke onderscheiding voor Ally Derks

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Piripkura wint Amsterdam Human Rights Award

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Wereldwijde belangstelling voor Stranger in Paradise, openingsfilm IDFA 2016

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Politie weer in actie door film Piet Is Gone

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    'Mensen zouden hun eigen ervaring moeten vertrouwen'

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    IDFA weer groter

    • Overig
    • 29 november 2017
    • De redactie

    Human Flow: poëtische inleiding door Dichter des Vaderlands

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie