IDFA 2017 in woord

    • Overig
    • 30 november 2017
    • Door de redactie

    Lees over IDFA 2017 in interviews, nieuws- en achtergrondartikelen. 

    Gerelateerd

    ‘Ik wil laten zien dat een dove jongen niet per definitie zielig of gehandicapt is’

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    IDFA na IDFA

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    ‘Papier past in dit verhaal'

    • Festival
    • 26 november 2017
    • De redactie

    ‘Als zij een gevaar is, moet er een hek omheen’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Soms wilde ik stoppen om hem een knuffel te geven'

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Hij belde ’s nachts op met regieaanwijzingen’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Ze bleef het bord maar omhoog houden’

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik slaap als zij slapen'

    • Festival
    • 25 november 2017
    • De redactie

    Deaf Child van Alex de Ronde wint VPRO IDFA Audience Award

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik ben gefascineerd door het einde van de wereld’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Het heeft iets van een kinderfilm’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Het leek alsof hij de mijnen rook’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Waanzinnig hoe serieus de kinderen het namen’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik had geen idee wat mensen tegen me zeiden’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Vaders en zonen en pijn in het hart’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Ik zag in zijn ogen dat er meer achter zat'

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘De bioscoop is een ritueel geworden’

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    'Je kunt niet doen of je Leonard bent'

    • Festival
    • 24 november 2017
    • De redactie

    ‘Jane was haar tijd ver vooruit: een vrouw alleen in de jungle’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Liberianen kun je niet plannen

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Filmmaker Talk Making a Murderer: 'We hadden geen budget, maar wel heel veel tijd'

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Deze kinderen kennen geen normale wereld’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Waar je ook graaft, je vindt een verhaal’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Alexander Kuprin over Incense-Navigator: ‘Dit is mijn gebed voor vrede’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Zijn behoefte te filmen komt uit het diepst van zijn ziel’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘De fanatici vallen me aan’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Niet te filmen

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Juist de rechtbank is surrealistisch’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    Silvana: ‘Ik weet dat ik impact heb’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘Bij Idomeni stonden minstens 2000 camera’s’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    ‘ Voor deze mensen is steeds minder plek’

    • Festival
    • 23 november 2017
    • De redactie

    En de winnaars zijn...

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    ‘Hij leek een delicate neonazi te zijn’

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    Talal Khoury over Taste of Cement: 'Ik wilde het heel visueel aanpakken'

    • Festival
    • 22 november 2017
    • De redactie

    We hebben alleen de muren verbouwd

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    'Kunnen we niet een beweging opzetten?'

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    Dubbelgangers, spiegelbeelden en persoonsverwisselingen bij Johan Grimonprez

    • Festival
    • 21 november 2017
    • De redactie

    'Jack liet ons vrij rondlopen in het Witte Huis‘

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Maryam Ebrahimi over Stronger than a Bullet: ‘Propaganda maakt een oorlog’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Håvard Bustnes over Golden Dawn Girls: ‘Je ziet hoe ze me proberen te manipuleren’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    In memoriam Hedda van Gennep

    • Nieuws
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Niet wat, maar hoe we kijken

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    ‘Alleen de camera kan de ziel van de mens vangen’

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    'Film is een vorm van hekserij'

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Time Trial: in de loopgraven van het wielrennen

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    An Inconvenient Truth 2: hoopvol ondanks Trump

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    Shadows: Je moet de vuile was buiten hangen

    • Festival
    • 19 november 2017
    • De redactie

    Bob: wie verzint hier de verhalen?

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    usama ghanoum over Black Stones: 'Homs was ook de hoofdstad van de humor'

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Jonathan Harris: ‘Het leven is het ultieme medium’

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    'De hele wereld keek weg, nu nog steeds'

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Het leger als een theaterstuk

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Bernadett Tuza-Ritter over A Woman Captured: ‘Ik begon de angst zelf ook te voelen’

    • Festival
    • 18 november 2017
    • De redactie

    Doc Talk The Pilot's Mask: applaus voor 5-jarige cameravrouw

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    Samen zingen bij opening DocLab

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    Toos Beentjes: ‘Het verhaal moest bij mij weg’

    • Festival
    • 17 november 2017
    • De redactie

    De draaideuren van de gevangenis

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Een microfoon aan een bezemsteel werkt ook prima

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Marina Meijer wint Karen de Bok Talent Prijs

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    ‘Wat zeg je tegen een smokkelaar die jou een paar honderd dollar biedt?’

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Laurent Van Lancker over Kalès: ‘Het was erbarmelijk, maar er was léven’

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Victor Kossakovsky: 'Elk shot in Untitled is pure kunst'

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Koninklijke onderscheiding voor Ally Derks

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Piripkura wint Amsterdam Human Rights Award

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Wereldwijde belangstelling voor Stranger in Paradise, openingsfilm IDFA 2016

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    Politie weer in actie door film Piet Is Gone

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    'Mensen zouden hun eigen ervaring moeten vertrouwen'

    • Festival
    • 15 november 2017
    • De redactie

    IDFA weer groter

    • Overig
    • 29 november 2017
    • De redactie

    Human Flow: poëtische inleiding door Dichter des Vaderlands

    • Festival
    • 20 november 2017
    • De redactie

    Look Back at IDFA

    • Festival
    • 16 november 2017
    • De redactie

    Deze website maakt gebruik van cookies.

    Door het gebruik van cookies kunnen wij meten hoe onze site wordt gebruikt, hoe deze nog verder kan worden verbeterd en om de inhoud van online advertentie uitingen te personaliseren.

    Lees
     hier alles over ons cookiebeleid. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies