Montenegro
De zeventigjarige Montenegro woont in een grote tent op een stil eilandje in een rivierdelta, in gezelschap van zijn honden. Hij maakt visnetten. Van de opbrengst koopt hij op z'n tijd drank en tabak de enige luxe die hij zich permitteert. Aan de andere kant van het eiland woont C\'e9sar, die bijen houdt en varkens hoedt in dienst van een boer uit de bewoonde wereld. C\'e9sar heeft een boot, waarmee ze uit vissen kunnen gaan. Als tegenprestatie kookt Montenegro voor C\'e9sar. Ogenschijnlijk is hun vriendschap, gebaseerd op wederzijdse afhankelijkheid, langdurig houdbaar. Maar gaandeweg begint er onderhuids iets te broeien wat op afgunst lijkt en ontstaat er een conflict tussen de twee mannen. Dat zal uiteindelijk nieuw licht op hun verstandhouding werpen. Jorge Gaggero registreert zijn personages geduldig bij hun dagelijkse handelingen: het boeten van netten, het voeren van varkens, het hakken van hout, het roosteren van een vis en het lurken aan een pijpje. De voortdurend alerte honden, die veelvuldig in beeld zijn, overstijgen de rol van edelfiguranten door het aankondigen van plotwendingen. Close-ups van de verweerde koppen van de oude mannen, met hun gebronsde en gelooide huid, vormen een aanvulling op de opnamen van het buitenleven.