Pretty Dyana
Aan de rand van Belgrado woont een groep Roma-zigeuners in armzalige hutjes. Het zijn vluchtelingen en de meeste van hen hebben geen papieren. Ze voorzien in hun levensonderhoud door het inzamelen van afval. Als transportmiddel gebruiken ze de meest vreemdsoortige automobielen. Bij nadere beschouwing blijken deze gemaakt te zijn van oude en totaal gestripte Citroëns. Vooral de Dyana, een van de bekendste oude modellen naast de 2CV, is zeer geliefd. De mannen en jongens gebruiken het materiaal zeer inventief; een accu wordt gebruikt om hun mobiele telefoon op te laden of om ’s avonds licht te maken, of televisie te kijken. Alleen de politie gooit roet in het eten; de zigeuners worden regelmatig aangehouden. PRETTY DYANA is een ode aan de Dyana, en aan de veerkracht van deze mensen.