In 1988 trekt de hoofdpersoon van dit interactieve stripverhaal als arbeidsmigrant van Vietnam naar de DDR. Een jaar later valt de Muur, en is ze haar baan kwijt. Ze besluit te blijven, maar moet helemaal opnieuw beginnen om een plek te veroveren in de plotseling pijlsnel veranderende nieuwe orde in Duitsland.
Om het verhaal te volgen swipet de DocLab-bezoeker door de lichtvoetige tekeningen, uitgevoerd in zwart-wit met enkele signaalkleuren, waarbij ook eenvoudige virtuele handelingen moeten worden uitgevoerd. De tekeningen worden afgewisseld met in kleur gefilmde interviews met voormalige arbeidsmigranten en hun nakomelingen uit Chemnitz en omgeving, en zwart-witfamiliefoto’s uit persoonlijke archieven.