Chicago 10
In augustus 1968 werd in Chicago de Democratic National Convention gehouden. Het waren roerige tijden voor de VS, met onder meer de Vietnam-oorlog, waartegen steeds meer verzet kwam. Verschillende groeperingen die tegen de oorlog waren grepen deze gelegenheid aan om te demonstreren. Aanvankelijk hadden de betogingen een vreedzaam en zelfs theatraal karakter, maar mede door het keiharde optreden van de politie werd de sfeer steeds grimmiger. Acht demonstranten werden gearresteerd en berecht, zij werden bekend als de 'Chicago Eight'. Filmmaker Brett Morgen maakte met gebruik van uitsluitend archiefmateriaal, geanimeerde beelden en muziek een fascinerende reconstructie van deze episode.