The Birds Are Silent in the Forest
Alleen de eerste en de laatste beelden van deze verstilde cirkelvertelling verwijzen naar de dagelijkse realiteit van de hoofdpersoon. Of beter gezegd zijn nachtelijke realiteit, want hij is 's nachts werkzaam in een magazijn. Eenmaal thuis wordt het jachtgeweer ter hand genomen en volgt een autotocht naar het bos. Industriegebieden en landschappen trekken voorbij, totdat er uiteindelijk niets meer van beschaving over is. Alleen de man, zijn geweer en het woud. Mystiek in beeld gebracht, alsof de plek niets met de werkelijkheid van doen heeft. Een plek waar de nachtwerker, in alle eenzaamheid, zichzelf kan overstijgen.